O wojnie pokoleń

raczkowski

Ostatnio, przejeżdżając obok Ogrodu Saskiego w Warszawie, przypomniała mi się pewna zaskakująca sytuacja z mojego życia.

To było akurat ciepłe lato, czy coś takiego, w każdym razie byłam na rowerze. Przemierzałam sobie Plac Piłsudskiego, w zwolnionym tempie, bo akurat na ulicy Królewskiej trwała jakaś parada czy manifestacja, której chciałam się przyjrzeć. Nie była to jakaś znacząca data, więc tym bardziej zastanowiło mnie, o co chodzi. Przejeżdżając obok starszego pana, który coś sam do siebie mówił, wskazując na tę paradę, postanowiłam zsiąść i zapytać go (zwyczajnie, tak jak kiedyś na wsi, tak jak turyści, albo jak żebracy, nie wiem… wszyscy to samo: LUDZIE) co to za wydarzenie. I co się stało? Zgadnijcie. Nie jest trudno. Żyjemy w Polsce. Zostałam objechana za to pytanie. Nie. Najpierw padło stwierdzenie, że pewnie jestem z Warszawy. Akurat jestem. I zawsze, kiedy to mówię, pada kolejne: że pewnie dopiero z drugiego pokolenia (jako próba udowodnienia mi, że nie jestem prawdziwą warszawianką i tym samym zadowolenia z siebie, że mi to właśnie udowodniono – słyszalne w wypowiedzi „no właśnie” po moim stwierdzeniu że tak, z drugiego pokolenia).

I powiedzcie mi, jak tu żyć? :) Kiedy to chcę usłyszeć od żywego człowieka JEGO osobistą, osadzoną w mieście w którym już 26 lat żyję historię, a to co dostaję, to uczucie jak bym dostała z liścia i przeświadczenie, że jednak nie powinnam się tych starszych ludzi o ich historie pytać, tylko wyczytać sobie wszystko z Google i wtedy dopiero z nimi rozmawiać i (być może?) się spierać.

No jak tu żyć? :p

rys. (oczywiście:) Raczkowski

Otagowane , , , , ,

Skomentuj

